ارزان ترین فارسی مستند محمدعلی فارسی

ارزان ترین: فارسی مستند محمدعلی فارسی انتخابات 96 حجت الاسلام رئیسی

گت بلاگز اخبار اجتماعی سوانح جاده‌ای، عامل اتلاف عمر ، شایع‌ترین علت فوت کودکان ایرانی

عضو هیئت برد سلامت در بلایای وزارت بهداشت با بیان اینکه حوادث ترافیکی شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در کودکان محسوب می‌شود، گفت: میزان مرگ‌ومیر کودکان در کشور از ۱۴۰ م

سوانح جاده‌ای، عامل اتلاف عمر ، شایع‌ترین علت فوت کودکان ایرانی

شایع ترین علت فوت کودکان ایرانی/سوانح بزرگراه ای، عامل اتلاف عمر

عبارات مهم : ایمنی

عضو هیئت برد سلامت در بلایای وزارت بهداشت با بیان اینکه حوادث ترافیکی مرسوم ترین علل فوت ومیر در کودکان محسوب می شود، گفت: میزان فوت ومیر کودکان در کشور از ۱۴۰ مورد در هر ۱۰۰۰ تولد زنده در اوایل انقلاب، اکنون به کمتر از ۱۶ مورد رسیده است.

دکتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان فوت ومیر کودکان در کشور از ۱۴۰ مورد در هر ۱۰۰۰ تولد زنده در اوایل انقلاب به کمتر از ۱۶ مورد رسیده هست، گفت: باید توجه کرد که ۶۰ درصد فوت کودکان یک تا پنج سال قبل از یک سالگی رخ می دهد. از طرفی بااهمیت ترین عوامل فوت کودکان بین یک تا پنج سال، بیماری های سرشتی و تصادفات است.

سوانح جاده‌ای، عامل اتلاف عمر ، شایع‌ترین علت فوت کودکان ایرانی

وی سوانح را عامل ۳۸ درصد فوت کودکان در دنیا عنوان و اظهار رکرد: مرسوم ترین علت فوت ناشی از سوانح در کودکان که ۳۰ درصد موارد را به خود تخصیص داده شده است می دهد، حوادث ترافیکی گفته شده است هست. همچنین حدود یک سوم موارد فوت ناشی از تصادفات در کودکان عابر اتفاق می افتد.

سوانح بزرگراه ای به دومین عامل اتلاف عمر بدل می شود

معصومی با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۰ میلادی سوانح بزرگراه ای و رانندگی از بیماری سرطان سبقت گرفته و بعد از بیماری های قلبی و افسردگی، به دومین علت اتلاف سال های عمر بدل خواهد شد، افزود: سوانح رانندگی و بزرگراه ای در دنیا دومین عامل مهم فوت ومیر افراد پنج تا ۲۵ سال محسوب می شود. این درحالیست که این سوانح رانندگی و بزرگراه ای قابل آینده نگری و پیشگیری هستند.

عضو هیئت برد سلامت در بلایای وزارت بهداشت با بیان اینکه حوادث ترافیکی شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در کودکان محسوب می‌شود، گفت: میزان مرگ‌ومیر کودکان در کشور از ۱۴۰ م

وی به بعضی عوامل خطر قبل، حین و بعد از بروز حوادث در کودکان اشاره کرد و گفت: عواملی چون سن، میزان رشد شناختی، جنس، داشتن سرپرست، ریسک پذیر بودن، سرعت، رفتارهای تکانه ای، فرمان ناپذیر بودن، مصرف الکل، کمبود قوانین ایمنی بزرگراه ای، نبودن سیستم پلیسی مناسب، نبود امکان جداسازی مسیر پیاده و ماشین و داشتن ترافیک درهم ریخته از جمله عوامل خطر قبل از بروز حوادث در کودکان محسوب می شوند. همچنین عوامل خطر حین بروز اتفاق مشمول بر جثه کوچک و توانمندی کم فیزیکی کودک، کمبود امکانات و تجهیزات محافظتی، ترمزهای نامناسب، اضافه بار، نور کم، نبود وسایل نگهداری کودک، صندلی و کمربند، پرسشها زمینه ای در کودک هستند و عوامل خطر بعد از اتفاق نیز اوضاع عمومی کودک، کمبود تاب آوری و مقاومت کودک، عدم دسترسی مناسب به امکانات درمانی و… است.

راهکارهایی جهت کم کردن حوادث ترافیکی

معصومی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با پرداختن به پرسشها مهم در این زمینه به موفقیت های چشمگیری در کم کردن تعداد تصادفات و کم کردن فراوانی و شدت آسیب های ناشی از سوانح رانندگی دست یافته اند، گفت: مداخله ­های موثر مواردی بوده اند که به مسائلی مانند سرعت غیرمجاز، استفاده از کمربند ایمنی، وسایل ایمنی جهت کودکان، کلاه ایمنی، طراحی و ایجاد زیرساخت های مناسب در بزرگراه ها و… پرداخته اند.

سوانح جاده‌ای، عامل اتلاف عمر ، شایع‌ترین علت فوت کودکان ایرانی

وی در تشریح این موارد نیز گفت: باید توجه کرد که سرعت غیرمجاز بااهمیت ترین عامل ایجاد آسیب های ناشی از رانندگی در اغلب کشورها هست. احتمال رانندگی با سرعت زیاد از حد یا غیرمجاز مشخصا در میان مردان جوان زیاد هست. تحقیقات نشان داده است که هر یک کیلومتر در ساعت کم کردن در سرعت میانگین وسایل نقلیه، باعث اُفت چهار الی پنج درصدی در تصادفات مرگبار می شود.

عضو هیئت برد سلامت در بلایای وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: در عین حال باید بدانیم که استفاده از کمربند ایمنی نسبت به سایر کارها ایمنی، تا کنون باعث نجات بیشترین تعداد افراد در هنگام سوانح رانندگی شده است هست. یافته های متفاوت نشان می دهند که مردان جوان در مقایسه با سایر گروه ها کمتر مقید به استفاده از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی هستند. این درحالیست که استفاده از کمربند ایمنی باعث کم کردن ۴۰ تا ۵۰ درصدی در تمامی آسیب ­ها و کم کردن ۴۰ تا ۶۰ درصدی در آسیب­ های مرگبار می شود. همچنین باید توجه کرد که استفاده از وسایل ایمنی جهت کودکان، از قبیل صندلی نوزاد، صندلی کودک و صندلی مرتفع، همگی در پیشگیری از تلفات نوزادان و خردسالان هنگام سفر با ماشین بسیار موثرند. استفاده از اینگونه وسایل قیمت فوت ومیر ناشی از تصادفات رانندگی را در میان نوزادان تا ۷۱ درصد و در میان کودکان تا ۵۴ درصد کم کردن می دهد.

عضو هیئت برد سلامت در بلایای وزارت بهداشت با بیان اینکه حوادث ترافیکی شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در کودکان محسوب می‌شود، گفت: میزان مرگ‌ومیر کودکان در کشور از ۱۴۰ م

معصومی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی نیز موثرترین راه کم کردن آسیب­ های ناحیه سر و کم کردن تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت، دوچرخه موتوری و دوچرخه محسوب می شود، افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی در حین موتورسواری در میان مردان جوان متداول تر از سایر گروه ها هست. یافته ها حاکی از آن است که استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت هم شدت و هم احتمال آسیب ناحیه سر را حدود ۷۰ درصد کم کردن می دهد.

وی با بیان اینکه کارها مربوط به اصلاح طراحی و زیرساخت بزرگراه ها مانند جداسازی انواع متفاوت وسایل نقلیه، تامین معابر ایمن تر جهت دوچرخه سواران و عابران پیاده، ساختن پیاده رو و معابر مشخص جهت عابران پیاده و کم کردن سرعت خودروها از طریق ایجاد سرعت گیر، مناطق میخکوبی شده است و ساخت میدان می تواند در کم کردن سوانح موثر باشد، گفت: باید توجه کرد که بسیاری از قربانیان سوانح جاده­ ای به علت کمبود امکانات و خدمات اضطراری نظیر خدمات درمانی، آتش نشانی و پلیس، قبل از رسیدن به بیمارستان جان ارزش را از دست می دهند. بنابراین اصلاح سطح خدمات اضطراری از محل تصادف تا مراکز درمانی و بعد از آن، احتمال زنده ماندن و پیشگیری از نقص­ عضو و آسیب های دراز مدت جهت سانحه دیدگان حوادث رانندگی را زیاد کردن می دهد.

سوانح جاده‌ای، عامل اتلاف عمر ، شایع‌ترین علت فوت کودکان ایرانی

واژه های کلیدی: ایمنی | حوادث | کودکان | استفاده | بزرگراه | تصادفات | رانندگی | کلاه ایمنی | کمربند ایمنی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog